« れべるあーっぷ | Main | »

April 01, 2005

たとえばこんな…

クイズマジックアカデミー2:

今日ははっずかしい目にあいました。たまたま隣の人と同じ対戦に入ったのですが、1回戦敗退…。
あまりに恥ずかしくてもう、続けられませんでした…。
ちなみに1回目のプレイでは、ジャンルがすべてアニメ&ゲーム。決勝戦進出を確信していたのですが、
残念ながら…。ちなみにその決勝戦、人間1COM3という、なかなか悲壮なことになっていました。
このレベルになるとCPUでも強いわ。
現在大魔導士9級。簡単には上がってくれません。

メタルウルフカオス:

とりあえず、あとはニューヨークだけというところまできました。が、あの多脚砲台、どうやって倒すの…。
EN砲の一撃でまだ即死。とにかく逃げ回ってちまちまと攻撃していくしかないのか…。

ラグナロクオンライン:

最近の死因No.1…ラグ死。たいがいにせえよ。


「プレイしている」というと、必ずといっていいほど「意外」と言われるタイトルがあります。

ビートマニア2DX。いま、PS2を起動すると大抵これをプレイしています。へたくそだけど。

もともとのきっかけは、ファミリーマート専売の本、「ビートマニア2DXバイブル」というDVD付の本なのですが、
何の気なしに立ち読みしてイメージキャラクターがいることを知り、達人のプレイを見たいというのもあって1冊所望したわけですが…すごいですね…。シューティングなどの達人プレイは割と見る機会があるのですが、やっぱ世界がちがうわ。

そこまででしたらそこで終わりなんですが、安くコントローラーが手に入っちゃったんで(中古で2980円)つい…。まぁ、新作(5th style以降)は大抵5000円以上しますんで買ったのは3rd styleなんですけどね。

しかし、後で知ったんですがビートマニア2用7鍵コントローラーって異様に高いのね(平均5000円を切るくらい)。よくそんな値段で手に入ったなぁ、と今さら感心しています。

|
|

« れべるあーっぷ | Main | »

ゲーム」カテゴリの記事

Comments

Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I've truly enjoyed browsing your blog posts. After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!

Posted by: quest bars | September 07, 2014 at 06:24 AM

I was excited to discover this website. I want to to thank you for your time for this particularly fantastic read!! I definitely appreciated every little bit of it and i also have you saved as a favorite to check out new information in your web site.

Posted by: quest bars | October 02, 2014 at 09:52 PM

You've made some really good points there. I looked on the internet to find out more about the issue and found most individuals will go along with your views on this web site. Quest Bars blogesaurus

Posted by: quest bars | October 04, 2014 at 09:23 AM

It's an awesome piece of writing for all the online viewers; they will take advantage from it I am sure. Quest Bars blogesaurus

Posted by: quest protein bars | October 06, 2014 at 03:44 PM

I think this is among the most vital information for me. And i'm glad reading your article. But should remark on some general things, The website style is great, the articles is really great : D. Good job, cheers

Posted by: Diet Plans to Lose Weight | October 11, 2014 at 08:32 AM

Hey very nice blog!

Posted by: Lose Weight for Women | October 16, 2014 at 07:11 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/88254/3523472

Listed below are links to weblogs that reference たとえばこんな…:

» ビートマニアなるものに挑戦! [あしたのジョージア的日記]
ん〜初めて音ゲーという物に興味を持ったんだが。 あれだな、一見むずそうだなぁ〜って思うんだけどやってみると案外出来るもんだな♪ ただね、パソコンでやってるんだけどキーボードが小さくて打ちづらいw しかも、ビーマニのファイルかなぁ〜って思ってたらダンレボのファ..... [Read More]

Tracked on July 31, 2005 at 04:20 PM

« れべるあーっぷ | Main | »